LA MUJER Y SU POPIA ACCIÓN02.05.14

LA MUJER Y SU POPIA  ACCIÓN

“… La mujer, física y moralmente, tanto en el ámbito privado como social, dispone de su actividad, de su acción propia, que procede de sí misma y no recibe del hombre.

Y en la obra de reproducción, aporta su acción dinámica, su movimiento virtual y al igual que el padre, transmite a sus retoños no sólo su forma, su sangre, sino también su carácter, sus facultades, sus gustos, etc

Estos hechos positivos y tan frecuentes transforrnan todas las teorías elaboradas, pese a todo, por los filósofos repletos de orgullo que pretendían que la mujer no fuera más que receptividad; que no da más que la carne, los huesos al niño, cuya inteligencia procede del lado paterno; y que, en consecuencia, la mujer desempeña sólo un papel secundario en la humanidad.

La experiencia ha hecho justicia a todas estas tonterías…”.

Respuesta al Hombre-Mujer de Dumas, hijo, publicado en 1872.

María  D.

 

LA DONA I LA SEVA PÒPIA ACCIÓ

“… La dona, física i moralment, tant en l’àmbit privat com social, disposa de la seva activitat, de la seva acció pròpia, que procedeix de si mateixa i no rep de l’home.

I en l’obra de reproducció, aporta la seva acció dinàmica, el seu moviment virtual i igual que el pare, transmet als seus fills no només la seva forma, la seva sang, sinó també el seu caràcter, les seves facultats, els seus gustos, etc

Aquests fets positius i tan freqüents transformen totes les teories elaborades, malgrat tot, pels filòsofs plens d’orgull que pretenien que la dona no fos més que receptivitat; que no dóna més que la carn, els ossos al nen, la seva intel·ligència procedeix del costat patern, i que, en conseqüència, la dona té només un paper secundari en la humanitat.

L’experiència ha fet justícia a totes aquestes tonteries … “.

Resposta a l’Home-Dona de Dumas, fill, publicat el 1872.

LA FEMME ET SON RÔLE PROPRE

” … La femme, physiquement et moralement, autant dans un contexte privé que social, est maîtresse de son activité, de sa propre action, qui vient d’elle même et qu’elle ne reçoit pas d’un homme.

Et dans l’oeuvre reproductrice, elle fait une action dynamique, un mouvement virtuel, et, à l’égal du père, elle transmet à ses descendants son aspect physique, son sang, mais également sa personnalité, ses capacités, ses goûts, etc

Ces faits positifs, et si fréquents, transforment l’ensemble des théories élaborées, malgré tout, par les philosophes bouffis d’orgueil qui prétendent que la femme ne peut n’être que réceptive, qu’elle ne donne rien de plus que chair et os à l’enfant, dont l’intelligence provient du côté paternel, et qu’ainsi, la femme ne joue qu’un rôle secondaire dans l’humanité

L’expérience est venue à bout à toutes ses sottises …”

Réponse à l’Homme-Femme de Dumas, fils, publiée en 1872.Maria D.

WOMAN AND HER OWN ACTION

“… Woman, physically and morally, as much in the private as in the social sphere, provides from her activity, from her own action, what proceeds from herself and what she does not receive from men.

And in the act of reproduction, she contributes her dynamic action, her virtual movement and, equal to the father, transmits to her offspring not only her form, her blood, but also her character, her faculties, her tastes, etc.

These positive and very frequent acts transform all of the elaborate theories, nevertheless, from philosophers full of pride who claimed that woman was nothing more than receptivity; that she gives nothing more than flesh and bones to the child, whose intelligence proceeds from the father’s side; and that, as a consequence, woman plays only a secondary role in humanity.

Experience has done justice to all of this nonsense …”

Reply to Man-Woman by Dumas, son, published in 1872.

Posted by R.·.L.·. IGUALDAD under Sin categoría.

Leave a Reply


label for="email">Mail (will not be published) (required)